Pokyny k akci Vasaloppet 2016:
Vzhledem ke skutečnosti, že nás pojede autobusem jen 25, což je opravdu málo, rozhodl jsem se trochu změnit cestovní plán. Místo ubytování na lodi budeme spát v autobuse, což je sice méně pohodlné, nicméně nám to umožní cestovat celou noc. Budeme mít k dispozici autobus s kapacitou 49 míst k sezení a 45 míst ke spaní. Lůžkovou verzi si většina z Vás již vyzkoušela, ale tentokrát nás pojede polovina, takže pohodlí bude nesrovnatelně lepší. Pro ty, kteří autobus neznají – jedná se o variantu spacího autobusu, kde se během cca 20 minut ze sedaček stane plocha na spaní – viz fotografie. Vzhledem k tomu, že pojedeme v noci a budeme postupně zastavovat, buďte při nástupu připraveni – to znamená, že byste měli mít jedno opravdu malé příruční zavazadlo, kde budete mít lehký spací pytel, nebo deku či polštářek pod hlavu, případně další věci, které potřebujete během noci (jídlo, pití..). Ve větším zavazadle, které řidiči uloží do zavazadlového prostoru budete mít všechny ostatní věci, lyže budou umístěny v kufru autobusu. Pokud si berete více párů, případně kopyta, dejte je pokud možno všechny do jednoho vaku, ať se Vám vše lépe hledá při vystupování. Nezapomeňte si vzít s sebou české peníze, v autobuse bude možno během zastávek koupit pivo, kávu, čaj, nealko, párky….
Nástupní Harmonogram:
Autobus pojede podle tohoto harmonogramu :
Olomouc (14 cestujících)
Odjezd v 00,01 hodin, tedy minutu po půlnoci, to už bude čtvrtek 3.3. 2016- jedná se tedy o noc ze středy na čtvrtek , nepopleťte to !!!!! Autobus bude přistaven už ve 23,30, tedy půl hodiny před odjezdem, ať se stihnete naložit a vyrazit včas. Odjezd od nádraží ČD
Prostějov (6 cestujících)
Odjezd 00,15 ráno, zastávka u obchodního domu TESCO
Jihlava (4 cestující)
Odjezd ve 2,30 ráno, D1 – benzinová stanice OMV (směr Praha)
Praha (9 cestujících)
Odjezd ve 3,45 ráno, zastávka autobusová stanice Černý Most
Dále pokračujeme přes Německo, kde zastavíme okolo osmé hodiny u dálnice, dáme si ranní kávu a řidiči mezitím přestaví sedačky do sedací polohy. Okolo 14, 00 dorazíme do Rostocku, odtud odjíždí náš trajekt v 15,15 hodin s příjezdem do Trelleborgu okolo 21,00 hodiny
V Trelleborgu budeme tedy pozdě večer, a další noc opět využijeme ke spánku v autobuse, v pátek ráno okolo osmé hodiny bychom měli dorazit do Rattviku.
Po ubytování, krátkém odpočinku a namazání lyží vyrazíme autobusem do Mory, kde si vyzkoušíme tratě a provedeme prezentaci (vybojujeme nějaké ty lepší vlny). Pak se vrátíme zpět na ubytování do Rätviku. Večer uděláme krátkou poradu, rozdáme mikiny a upřesníme detaily na oba další dny.
V sobotu po snídani se opět vydáme do Mory , kde potrénujeme – autobus Vás zaveze na některé z míst na trati a vy tak budete mít možnost projet si poslední kousek trati – to je velice důležité především pro nováčky, ti pak v neděli budou vědět na čem jsou J. Odpoledne se vrátíme na „základnu“ v Rätviku , zde budete mít čas především na přípravu lyží na nedělní závod.
Neděle – rozhodující den, začne velice brzy. Snídani máme zajištěnou tak, abyste mohli vydatně posnídat již od 3,00 a autobus se mohl vydat do Sälenu (místo startu) již před čtvrtou hodinou ranní. Autobus Vás počká v cíli na centrálním parkovišti v Moře, odkud plánujeme odjezd v cca 20,00 hodin – tedy až budeme všichni opět pohromadě. Není třeba nijak spěchat, atmosféra v cíli je opravdu úžasná, k dispozici jsou restaurace s cenami piva a dalších nápojů a jídel, které jsou oproti běžným švédským cenám poloviční, je zde spousta sportovních obchodů, hraje živá hudba, probíhají přímé přenosy z cílového koridoru….to vše pod jednou střechou, v teple. Po návratu do Rätviku je možné využít zdejší saunu – samozřejmě za poplatek, který ovšem v případě, že Vás bude více je velice příznivý.
Pondělí je odjezdový den, po snídani v cca 9,00 hodin nasedneme do busů a vydáme se na zpáteční cestu. Trajekt z Trelleborgu odjíždí ve 23,00 a do Rostocku dorazí okolo sedmé hodiny ranní. Potom pokračujeme po stejné trase zpět do ČR, takže v Praze bychom měli být okolo 17,00 hodiny, v Brně okolo 19,00 a v Olomouci po osmé hodině večerní. Samozřejmě bude záležet na podmínkách na dálnici, na frekvenci zastávek atd.